Beter gevonden worden leidt tot meer bestellingen

Klinkt heel logisch, toch? Dat is het ook. Daarom hebben we een pakketje voor de dingen die wij denken dat iedereen minimaal moet doen om aan de vindbaarheid van zijn of haar Digitaal Restaurant te werken.

Lees verder

Google Analytics

Toevoegen / inrichten van Google Analytics 
Hiermee krijgt u inzicht over hoe de website het doet qua bezoekers, paginaweergaves etc.

Google Search Console

Toevoegen / inrichten van Google Search Console.
Hoe goed doet uw website het op het gebied van indexatie? Weet u dit? Met google search console wel!

Koppelen Google Analytics en Google Search Console.

Dat Google dit niet geautomatiseerd heeft snappen wij niks van. Maar, we koppelen uw Analytics met uw Search Console. Zodat deze kunnen communiceren met elkaar voor betere inzichten in uw bezoekers en vindbaarheid.

Keyword Hero

Toevoegen / inrichten van Keyword Hero.
Mocht u al Google analytics te gebruiken bent u wellicht bekend met het feit dat het overgrote deel van de zoekwoorden worden weergegeven als "Not provided". Om hier meer inzicht in te krijgen richten we Keyword Hero in voor u.

Google Tag Manager

Eventueel kunt u gebruik maken van Google Tag Manager. Hiermee kunt u concrete doelen aan geven om te meten. Denk bijvoorbeeld aan "Hoe vaak klikken bezoekers op mijn Menu's?". Standaard richten wij de volgende doelen in:

  • E-mail clicks
  • Formulier verzending
  • Social clicks
  • Telefoon clicks

Deze doelen (conversies) zijn dan ook te meten in Google Analytics)



Algemene optimalisatie

Naast al de Google dingen die we zojuist hebben gezien, hebben we nog een aantal essentiële werkzaamheden binnen het quick-win pakket.

XML sitemaps

We controleren of uw site al een "sitemap" heeft. Dat is een geordende lijst met links van al uw website inhoud. Deze wordt gelezen door robots van zoekmachines om uw site te indexeren.

XML sitemaps aanmelden bij zoekmachines

Om het proces te versnellen vertellen wij verschillende zoekmachines waar ze dit bestand kunnen vinden door deze handmatig aan te melden bij betreffende zoekmachines. 

Robots.txt inrichten

Door middel van dit tekst-bestandje kunnen we met de robots communiceren waar ze wel en niet mogen komen. Zo staat er niet ineens een robot in je keuken. Of voorkom je dat jouw admin-panel te vinden is. Dat zou jammer zijn..


Google My Business

U kent het vast wel. De kaarten met bedrijfsinformatie aan de rechterkant van de zoekresultaten? Deze informatie komt vanuit Google My Business. En we merken dat veel restaurants nog verouderde resultaten tonen. Wanneer heeft u die van u voor het laatst bijgewerkt?

  1. Zorgen dat contactgegevens (adres, telefoon, e-mail, etc.) up to date zijn.
  2. Servicegebied goed is aangeduid – belangrijk met oog op gevonden worden
  3. Branche goed is aangeduid – belangrijk met oog op gevonden worden.
  4. Openingstijden toevoegen en up to date (klant moet bijzonderheden melden)
  5. Bestel en reserveer opties correct inrichten.
  6. Foto’s representatief zijn ingericht (foto’s verantwoordelijk; klant)
  7. Events omtrent het meest populaire gerecht van de maand (voorbeeld)
  8. (Indien gewenst) Thuisbezorgd koppelingen ongedaan maken

Google optimalisatie Daarnaast kunnen we indien er reeds vanuit ThuisBezorgd een mini-site wordt geleverd


Vandaag nog uw restaurant online

Ga vandaag nog aan de slag! Neem contact met ons op dan zorgen wij voor een passende oplossing voor uw restaurant.


Maak een afspraak